Prepared Society Forum banner
1 - 20 of 40 Posts

·
Reverend Coot
Joined
·
3,848 Posts
Discussion Starter · #1 ·
I put some freeze dried coffee an non dairy creamer in mylar bags an vac sealed em taday. Ok, so it ain't as good, but in bad times it gonna be better then nothin!

We also got alotta them little foil packets a flavorins fer water to, hey anythin will be a comfort durin a disaster.
 

·
Registered
Joined
·
1,897 Posts
I have to say that while I would not want to brew up a cup a instant coffee at home, I have been camping and hiking and that cup of instant coffee with the powdered sugar and powdered creamer sure hit the spot after a long day on the trail and in the morning after finding the "wonder rock" all night long... Wonder rock--the rock that ends up under your tent and sleeping bag in the middle of your back when you know that you checked the ground before you pitched the tent!;) And you wonder where the heck it came from..:gaah:
The powdered bullion is a good thing to have on hand too(or cubed) it might not be something that I would use now, but when we camped and such, a couple cubes added to your rice or instant potatoes really enlivens the meal. It also made a nice hot cup of broth when I got sick during a hiking trip too. Sure it is only flavored and mostly salt but when you are "getting rid" of fluids that salt and water sure helps.
 

·
Premium Member
Joined
·
6,660 Posts
I just don't get the coffee thing. :dunno: but I do get the Wonder rock. lol been there and done that.

Give me my water ... just plan and simple ... :2thumb:

Congrats on adding more to your stores. :D Like you said better than nothin.
 

·
Registered
Joined
·
207 Posts
Put some fillable tea bags or better still the steel mesh tea diffuser balls and make tea out of what's growing. Chamomile anyone? (I know, I know, not suitable for NBC cover situation, but let's not get TOO out of hand, lol.)
 

·
I put SAs on IGNORE!
Joined
·
2,426 Posts
Yep, coffee is probably one of the main things I am storing. Good coffee.

My husband can't take a dump without his morning coffee... Could you imagine living with that!!! :surrender:
 

·
Registered
Joined
·
207 Posts
While I was living and working in SE Asia, I learned to appreciate the simple pleasure of a steaming hot cup of water after a meal. You'd be surprised how much that will get things "going" just like that hot cuppa joe in the morning, lol.
 

·
Registered
Joined
·
274 Posts
We are big coffeemate folks around here... SO... take this for what its worth.... I called carnation and nestle's to find out what the shelf life for coffeemate is, explaining that we do alot of long term food storage. After being tranbdferred to 40 or so people there- I was able to get an answer to question "it's dated.. 2 yr shelf life. " I said 'yes but what if its kept cool, dry, packed in an O2 free environment....' "Two years" he said. Take it for what its worth
 

·
Reverend Coot
Joined
·
3,848 Posts
Discussion Starter · #11 ·
We are big coffeemate folks around here... SO... take this for what its worth.... I called carnation and nestle's to find out what the shelf life for coffeemate is, explaining that we do alot of long term food storage. After being tranbdferred to 40 or so people there- I was able to get an answer to question "it's dated.. 2 yr shelf life. " I said 'yes but what if its kept cool, dry, packed in an O2 free environment....' "Two years" he said. Take it for what its worth
Ya know why they won't give yall a answer? Cause they put that date on there an that be what there liable fer, if they said 5 years an yall used it in 5 years an got sick ya could claim there liable cause they said it would last that long.

Just like many canned goods still be fine long after there date on the can, this should last longer in a cool, dark, airfree enviroment. Course yer mileage could vary!:D Really, does anybody know what this stuff is made outa anywho?:scratch
 

·
Registered
Joined
·
43 Posts
Exactly. I would want coffee for myself, but also as trade goods. When the unprepared coffee addicts find themselves without coffee, they will trade almost anything to get their fix.
 

·
Registered
Joined
·
2 Posts
The Asian markets around the PNW have what they call "3 in 1" coffee. They are coffee, non-dairy and sugar. They come sealed in little foil or plastic packets. Some brands are better than others. Just add hot water. I do not know the true shelf life but exp. date is 2 years from now. I plan on storing some of the packets along with instant coco mix in food saver bags inside sealed 3 gallon buckets.
 

·
Reverend Coot
Joined
·
3,848 Posts
Discussion Starter · #17 ·
If yall askin bout the coffee an creamer I stored, I just bought the freeze dried coffee an a non dairy creamer at the grocery store an packaged em up myself. Be the way we do most a our storage foods.

The asian stuff I ain't never seen before. Might have ta do a little diggin on that one cause we ain't got a asian store nowhere close ta us.
 

·
Registered
Joined
·
274 Posts
I have about 40 lbs of coffee put away at this point and try to add 4 or so pounds every cpl weeks.
Yes Storm, those little packets are worth their weighht in gold for barter. I bought 500 of those pkts at amazon for about $30. If ya ask me- they are well worth the price for bartering 8-10 at a time. They have one packet of sugar- one of coffee creamer and one of instant maxwell house coffee and a stirrer. All that is in a little sealed clear plastic bag about 2" by 4". I'm going to reseal them as is, in bags with my daisy seal a meal- .. maybe a 10 pack in each bag, then seal em all up in abother bag and in a bucket. Please forgive any typos. Had one cataract removed 2 days ago and things are still quite blurry.
Additionally- I can't type worth a darn LOl
 

·
Registered
Joined
·
2 Posts
I bought 500 of those pkts at amazon for about $30. If ya ask me- they are well worth the price for bartering 8-10 at a time. They have one packet of sugar- one of coffee creamer and one of instant maxwell house coffee and a stirrer. All that is in a little sealed clear plastic bag about 2" by 4".
I have not seen those that are seperate like that. What a good buy! I will be hunting for those now. The packets I got at the Asian market were already mixed together in a sealed 1 serving packet. I got a bag of 30 packets for around $4. You got a much cheaper deal.
Oh, do not worry, I do not pay any attention to typos as I do it all the time myself.
 

·
Banned
Joined
·
3,707 Posts
I put some freeze dried coffee an non dairy creamer in mylar bags an vac sealed em taday. Ok, so it ain't as good, but in bad times it gonna be better then nothin!

We also got alotta them little foil packets a flavorins fer water to, hey anythin will be a comfort durin a disaster.
I am wondering why you didn't leave these in their original containers? When something comes presealed in a jar, I leave it there. I have both instant coffee and non dairy creamer in their original jars in my preps. I really don't see any purpose in re-packaging them.
 
1 - 20 of 40 Posts
Top